Clannad after story

All wishes came true….

shot00081

Vége lett, és gyönyörű… az egyik leggyönyörűbb dolog amit életemben láttam. Az ismerőseim tudják, hogy nem vagyok happy end párti, sőt kifejezetten szeretem a szívszorító befejezéseket, és nem azért mert taszít a boldogság, hanem mert nem elcsépelt. Azonban ennél a sorozatnál teljes szívemből happy endért kiáltottam, mert akartam, mert muszáj volt! A Kyoto Animation mégis egy egyszerű happy endnél is többet adott a nézőknek, és a Clannad fanoknak… többszörös happy endet! A készítők nemcsak Ushiot hozták vissza, hanem Nagisát is, és ezzel együtt mindent, ami valaha számított a sorozatban, és eltűnt. Ráadásul az egész párhuzamos-metaforikus világ kérdése is értelmet nyert, de haladjunk szépen sorjában.

A látottak és tapasztaltak alapján eléggé leértékeltem a rendezést, mert úgy hittem, hogy az utolsó rész Tomoya és Nagisa első találkozásának kimenetelére fog fókuszálni, és ezzel együtt Ushio halálára. Ennél viszont sokkal többet kaptam: végre kiderült, hogy mit jelent a másik világ, és hogy kiket testesít meg a való világban az ottani lány és a társa. Persze eddig is voltak sejtéseim, pl hogy a junk doll Tomoya lesz, de amikor kimondta a lány, hogy “Daddy” teljesen falfehér lehettem. Annyira egyértelmű, és mégse sejtettem. Teljesen letaglózott a tudat, hogy Ushio az a lány és nem Nagisa. Ezzel minden gondolat, tartalom és értelem átterelődött Ushióra, mert ő a sorozat lényege.
Majd Tomoya kikerült a való világba, magára lelt benne, és rájött, hogy nem élhet Nagisa nélkül, de nem is kell neki! Nagisa Ushióval együtt visszatér közénk! Mikor Ushio megszületik Nagisa túléli a szülést a kis fénylabdáknak köszönhetően. (Mondtam hogy lesznek fénypontok, csak egy generációt tévedtem.😀 ) Ushio halála pedig a másik, hóval teli  és üres világban csak elővezette a megszületését. Meg kellett halni abban a világban, hogy a másikban megszülethessen.

Az a fordulat, hogy Nagisa feltámadt (már amennyire lehet feltámadásnak nevezni, hiszen végeredményben meg sem halt), és innentől együtt nevelik Ushiot minden pénzt megér! Igenis kellett a happy end, sőt megtartották a misztikus szálat azzal, hogy a várocska lakóinak érzéseit, spirituális kötődését jelképező fénylabdák csodát tettek, és visszahozták Nagisát. Így Tomoyának megadták azt az életet, amire mindig is vágyott. Végeredményben azt kell mondjam, hogy Tomoya és Nagisa számomra minden idők legszebb szerelmes párja…
A Fuukos rész be kell valljam kissé idegesített, mert Tomoya nélkül valahogy nem az igazi… Mondjuk poén volt ahogy kiszagolta Ushiot. I smell some yuri action here! Mélyen az erdőben… bocsánat, ez csak a fáradtság….😀 Csak nem értem miért akarják Fuukot annyira összehozni Ushióval.😀 Azonban tetszett, ahogy felvonultatták az összes karaktert a végén. Jó volt újra látni mindenkit.🙂

shot0005o_O…Kakkoi!

A posztból nem tudom mennyire lehet leszűrni, de imádtam a sorozatot! Pure awesomness! Imádatom levezetésére, és mert olyan sokat kell várni az extra epizódokra, eldöntöttem, hogy vágok egy Clannad amvt. A zene és a koncepció már megvan hozzá, így már csak időt kell kipréselnem a mindennapjaimból. Ez lesz az első Adobe after effectses amvm, vagyis előbb a progit kell megtanulnom használni, és aztán neki is állhatok vágni.😀 Sok idő lesz, de Clannadért mindent!

18 hozzászólás

  1. No.. no.. NO! Spoilers! They burn my eyes,aaaah! ó_ó

    Miért kell nekem az ilyen feedekre rákattintani?

  2. Mert tudod hogy akarooood : D

  3. Ja, és Kotomi-chaaaan❤

  4. Erről én is akartam írni, de továbbra sem tudok… Simán csak 10/10 |:
    Anime of the Year.

    “A zene és a koncepció már megvan hozzá”
    omg, same here ;D

    • Így évvége felé nagyon egyetértek veled, bár hónapokkal ezelőtti postodra reagálok. Képtelenség szavakba önteni, simán csak 10/10.

  5. Bocsi Blackie! ^^” Legközelebb uralkodj a kattintós ujjadon!😀

    Velho: Neked is Clannad amv?😀
    Egyébként nálam az Anime of the Year kategóriában megosztottan szerepel a Casshern sins mellett. :ß

  6. “Neked is Clannad amv?”
    Ja csak nem merem elkezdeni, mert még ilyet nem csináltam😀

    btw, lehet bele kéne néznem Casshern-be? O:

  7. Én eléggé elfogult vagyok a témába, ezért megpróbálok a legobjektívebben fogalmazni… Nálam top1-es.😉
    Ez remélem elég elfogulatlan volt.😀 Btw majd abból is akarok amvt….😀

  8. Wow, jobb ha ebből beszerzek valami jó minőségü változatot archiválásra

    Fuuko > Ushio > all még mindig nálam😀

  9. @Black
    Eclipse mostanában dobálja ki az 1024×576-os verziókat😉

    Fuuko ftw😀

  10. Jaja, arra gondoltam, mert eddig a “kocka” divx-et töltöttem tőlük.

  11. Csak annyit kötnék bele picit a post-ba (amivel igazából teljesen egyetértek), hogy a Key nem anime stúdió😛 Ők az eredeti játékot csinálták. A fantasztikus rendezés a Kyoto Animation-nek köszönhető ^^
    Jah, meg nekem tetszett a végén a Fuuko-s dolog, mert Fuuko lol, mint mindig😀

  12. “Eclipse mostanában dobálja ki az 1024×576-os verziókat”

    Hohóó, downloading in progress! :3

    Nyuff: Thanks és Javítva! ^^”

  13. Ahhoz képest, hogy a sima CLANNAD mennyire érdektelen volt számomra (ez alatt nem azt értem, hogy nem tetszett; nagyon is tetszett, csak éppen a folytatásra nem vártam epekedve, mert történetileg nem volt egy nagy durranás), az After Story egyik kedvenccé nőtte ki magát szememben. Gondolom nem vagyok egyedül a dologgal, de akkor is.

    Ja és Fuuko és Ushio win százaléka szememben kb egyenlő, egyáltalán nem bántam a befejezést velük😀

  14. Nézd már én csak feliratot kerestem hozzá erre ezt kaptam :3 Most már meg sem kell néznem -.- x3

  15. Szerintem azért mindenképp nézd meg az animét. Egy blogleírás nem helyettesíti az élményt.🙂

  16. “Egy blogleírás nem helyettesíti az élményt.”

    Lásd Akikan😀

  17. 😄

    Az két külön élmény volt.😀

Vélemény, hozzászólás?

