Le Portrait de Petite Cossette

le_portrait_de_petite_cosette

Egy Jaakuval való beszélgetés után döntöttem úgy, hogy megnézem végre ezt a 3 részes OVA-t, aminél végülis nem tudtam, hogy mire számítsak, mert nem olvastam a tartalmát, csak annyit tudtam, hogy sokak kedvence. Aztán kaptam egy 3 részes drámát, tele misztikummal, horrorral, szerelemmel… Azonban nem is a történet az, ami leginkább lenyűgözött benne, hanem a rendezés, a kettő együtt viszont teljes siker az ilyen stílus kedvelőinek.

A készítők tényleg értettek hozzá, hogyan kell az animének megfelelően nyomasztó hangulatot teremteni. Rengeteg közeli képet használtak, sötét színeket, amikben leginkább a vér dominált, alsó kameraállást, a komor hangulatot pedig sejtelmes zenével tetőzték. Ezzel megadták a tökéletes alapot a történethez, ami önmaga mélységében is elég a horrorhoz. Adott egy lány, Cossette, akit 250 évvel ezelőtt megölt egy festő, Marcelo, aki, -mint az animéből is kiderül- a jegyese volt. Azonban nemcsak a lánnyal végzett a férfi, hanem az egész családját megölte, így Cossette 250 éven át bolyongott a világban egy üvegpohárba zárva, ami a lelkét tartotta fogva, hogy megtalálja azt a fiút, aki képes őt annyira megszeretni, hogy felvállalja érte régi szerelme, Marcelo minden elkövetett bűnét. Ez a fiú pedig nem más, mint egy antik árukkal kereskedő bolt tulajdonosa, Eiri Kurahashi. A fiút rabul ejti annak az üvegpohárnak a szépsége és csillogása, ami Cossette lelkét tartja fogva, és onnantól folyamatos víziói támadnak a lány életéről. Eiri lassan beleszeret látomásainak főszereplőjébe, akinek a szépségét rajzportrékon örökíti meg.  Azonban ennek a szerelemnek nagy ára van, Eirinek ugyanis rengeteg mentális, és fizikai fájdalmat kel elviselnie, hogy megszabadítsa Cossette-et az átoktól, ami 250 éve nem engedi nyugodni. Attól az átoktól, amit szerelme árulása hozott rá.

Cossette Eirit először Marceloval azonosítja, később viszont ráébred tévedésére. Megszereti a fiút, ezért elengedi. A kettejük közötti szerelem gyorsan kialakul, de annál szebben. Cossette először ugyanis csak eszközként tekintett a fiúra, érdektelen volt számára a szenvedése, Eiri pedig amikor a vért itta, nem volt tudatában annak, hogy ezzel magába fogadja Marcelo minden bűnét, és ezzel együtt pedig a bűntetést. Idővel azonban Eiri már önként vállalja a kínt, mert tudja, hogy csak így szabadíthatja fel Cossette-t. Cossette pedig ráébred, hogy ő nem bűnhődhet Marcelo bűneiért, így elengedi a fiút, mert nem akarja magához kötni az örök kínban. Azonban nemcsak az önként áldozatvállalás volt az, amiben Eiri és Marcelo különböztek, hanem szerelmükben is Cossette iránt. Mindketten szerették őt, ám Marcelo szerelme felszínes volt, csak a szépségig jutotott el. Cossette szépsége volt az, ami igazán magával ragadta, ezért is festett róla annyi képet. Eirit viszont mint nő, és ember varázsolta el, aki az OVA-k utolsó részében fogalmazza meg az igazat: “Én az eredetit akarom lefesteni, nem a képet!”

A végét nem igazán értettem, mégis mindent összevetve remek kis borzongós szerelmi dráma, amiben már nagyon rég vol részem, sőt az animék között igen kevés akad belőlük, ezért is annyira egyedien nagyszerű sorozat!

9 hozzászólás

  1. ezt már én is régen meg akartam nézni..

  2. Ezt már én is régóta nem bírom befejezni 😀

  3. Én nem bírtam felfogni a történetet, mert annyira nem fog meg az ilyen szerelmesizé. Viszont a csomagolás földhözvágott. Hihetetlenül tetszett a zene is meg a rajzolás is. Annyira szép jelenetek vannak benne, hogy már csak azért is megéri végignézni.

  4. Velho: tessék befejezni. 😀

    “Annyira szép jelenetek vannak benne”

    Mármint véres, horrorisztikus? 😀

  5. Igen, az is szép! 😛
    De én a látványra gondoltam. A színek, a kontrasztok, annyira imádom az ilyet. *_*

  6. Annak idején láttam, hát eléggé értelmetlennek tűnt (túlságosan elvont nekem ^^), de a zenéi nagyon tetszettek…

  7. Neko: értettem csak gondoltam húzlak egy kicsit. 😀 😉

  8. Alapvetően nem volt hülye kérdés, mert a vérésbeleket is szeretem. 😀

  9. Na végignéztem 😛
    És bár én értettem a végét, nekem nemigazán jött be |:
    De a zene tényleg jó ^^

Vélemény, hozzászólás?

