Noein

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Igazából meglepő, hogy ez az anime mennyire nincs kellő középpontban, holott nálam már az első pár rész után bekerült a top 3-ba!

A történetre nem térnék ki részletesen két oknál fogva: először is nagyon nehezen emészhető, ugyanis a quantumfizika alapjait tárgyalja, másrészt ezt mindenkinek magának kell megnéznie! A témát tehát egy elég komplex keretbe burkolták, viszont elvontságában is nagyon jól felépített. Ráadásul olykor magyarázatokat mellékeltek a nehezen követhető részekhez, és így egy igen jól összeszedett, tudományos alapokat követő, és az emberi viselkedést megcélző történetet kaptunk.

Mert szerencsére egy valamire való, mély gondolatokat megjelenítő animéből nem maradhat ki az emberiség kritikája. Ez a sorozat is elmereng az emberek arroganciáján, ami pusztulásba taszítja a világot, ugyanakkor még az emlékek fontosságát is kihangsúlyozza, ami maga a létezés kulcsa. (ennél a pontnál elég erőteljesen Lain érzésem volt) Végig járja az emberi lét meghatározóit, de a döntést alapjában véve a nézőre hagyja. Az idősíkok egybefolyásával pedig az emberi jövő válaszhatóságára terelődik a hangsúly.

Ugyanakkor az anime igen szépen kidolgozott karaktereket vonultat fel, akik fontos változásokon mennek keresztül a részek során. A legnagyobb meglepetést számomra Atori jelentette, akiről nem hittem volna, hogy ekkora szerephez jut a végére.

A grafikája annyira egyedi, hogy már furcsa, sőt… olykor a csatajelenetek között egy érdekes átmenet lesz a kész dizájn és a piszkozat között. Ezzel ,a kezdetlegességet keltő, hatással elég bizarr hangulatot teremtett, ami tökéletesen illet az anime világához. A hozzá komponált zenei aláfestés pedig remekül kihangsúlyozta az adott pillanat drámai jellegét.

Photo Sharing and Video Hosting at PhotobucketPhoto Sharing and Video Hosting at PhotobucketPhoto Sharing and Video Hosting at PhotobucketPhoto Sharing and Video Hosting at PhotobucketPhoto Sharing and Video Hosting at PhotobucketPhoto Sharing and Video Hosting at PhotobucketPhoto Sharing and Video Hosting at PhotobucketPhoto Sharing and Video Hosting at PhotobucketPhoto Sharing and Video Hosting at PhotobucketPhoto Sharing and Video Hosting at Photobucket

8 hozzászólás

  1. Megnéztem az első részt, de nem tudom…ne nagyon fogott meg. Ezt olvasva pedig megijedtem😀 Most akkor télleg nem lesz egyértelműbb?!😀 Ilyen elvont marad végig?😀

  2. “A legnagyobb meglepetést számomra Atori jelentette…”
    Kedvenc karakterem. Nem csak a Noeinből, hanem úgy összességében.
    Valamelyik nap már írtam, hogy mennyire tökéletes, nem is pofázok feleslegesen. ^^. Egyébként szerintem nem annyira elvont. Csak tudományos😛.

  3. Igen, pont azért tértem ki rá, mert nekem is Atori volt a kedvenc szereplőm ebben a sorozatban. Mondjuk nekem mindig is a hasonló “fejlődőképes” karakterek voltak a gyengéim. ^^ A másik kedvenc meg Miho volt, de ő azért mert poén.😀
    Szerintem pedig pont a tudományos vonulatok mögé rejtett gondolatok miatt elvont. ^^

    Thandy: Andi, te ne nézd meg!😀

  4. Huha… akkor ez olyan Neon Genesises dolog lesz.. lehet, hogy belekostolok majd.. :]

  5. Hmm…Ez ígéretesnek tűnik, valahogy belesűrítem az időmbe. Csak hát, már így is többet nézek egyszerre, mint kellene^^”

  6. Igen… ismerem az érzést. Most épp vagy 50 giga anime várja, hogy megnézzem, és persze még ott vannak az őszi sorozatok is.^^’
    A Noein viszont mindenképp megéri.🙂

  7. Az ősziek közül csak kiválasztottam néhányat, de egyikbe se kezdtem vele, valószínűleg az év végére maradnak. De egy jó sorozatnak nem tudok ellenállni^^ és a Noein-nek a grafikája is nagyon tetszik.:)

  8. Sajnos én pont válságban vagyok mert napi 10-15 animerész megnézése után gyorsan kifogy a választék:/
    Viszont a kedvemet meghozta ahhoz leírás, hogy elkezdjem tölteni, legalább 2 napig el leszek foglalva ^^

Vélemény, hozzászólás?

