Angel Sanctuary

angelsanctuary3.jpg

Hm… Hát nem is tudom, hogy hogyan álljak ehhez a sorozathoz. Igazából amit pozítivumként említenék, az jelenti számomra egyben a negatívumot is.

A történet egyediségét mutatja, hogy újfajta formában vezette fel az ember-démon-angyal-Isten kapcsolatot, ami egyben elég megtévesztő is volt. (Ezért emlékeztetett annyira engem ez az anime az Angyalok Háborúja című filmre a feldolgozást tekintve.) Azonban Nem igazán tudtam eldönteni, hogy most ki miért küzd, illetve azt is rejtve hagyták, hogy miért tört ki anno egy háború, és hogy a mindenki által imádott Alexiel vajon miért fordult Isten ellen? Szóval úgy tűnt, mitha mindenki Isten ellen lázadna, és egyszerre a démonokat kellett sajnálni. Ez nem is jelentene gondot, ha értettem volna, hogy miért is? Pont ebből kifolyólag nem is tudtam eldönteni, hogy most ki a jó, és ki a rossz… lehet azért, mert nem is ezen volt hangsúly.

Attól eltekintve, hogy számomra maradtak még megválaszolatlan kérdések, maga az alapgondolat és a kivitelezés viszont tetszett. Én különben is szeretem az ilyen vallásos jellegű történeteket.🙂 Azonban mindenféleképp megérte megnézni ezt a sorozatot számomra, méghozza Sakuya miatt! Egészen az OVA 3. részéig egy semleges szereplő volt számomra, akit nem tudtam hová rakni, de az utolsó rész első 3 perce aztán (meg eleve ez a karakter) az anime minden hibájáért kárpótolt. Ahogy a sorozatban egyre jobban megismertem, annál szimpatikusabb lett, és végül abszolút kedvenc. Valahogy engem mindig is az ilyen karakterek fogtak meg: aki némán, legbelül szenved, miközben midenkit eltaszít magától. Az ő jelleme pedig annyival egészült ki, hogy míg angyal korában ártatlanok ezreit mészárolta le, most emberi érzelmeket kezdett mutatni… imádom az ilyet.😀

A másik érdekes dolog ebben az animében, hogy elég erőteljesen áthatotta a testvéri szerelem… ami a végére már teljesen normálisnak tűnt, sőt szinte már én is drukkoltam nekik:D. Az elején persze próbálták elfolytani ezt a bűnös érzést, utána pedig már annyira nem érdekelte őket… inkább mentek szobára.😀 Szóval ebben a kapcsolatban is megfigyelhető az anime lényegi mondanivalója: nem szabad megtagadnod saját magad, mert ez a te igazi éned. Persze ebben is benne volt az Isten elleni lázadás: ha Isten nem fogadja el ezt a bűnös szerelmet, akkor az minket nem érdekel, mert mi akkor is szeretjük egymást… Lehet sokkal meghatóbb lett volna, ha nem egy testvéri szerelemmel mutatják be ezt a gondolatot. Mondjuk a vége mindenféleképp gyönyörű volt!

Egyébként nagyon élvezhető anime, és Sayuka miatt teljesen megéri megnézni (legalábbis számomra). Ez a sorozat nagyon sokat merít nemcsak a katolikus vallásból, hanem a görög mitológiából is, szóval ha valaki kedveli az ilyen témájú történeteket, mindenképp nézze meg!

2 hozzászólás

  1. Az anime a megvalósítást, grafikát tekintve nagyon szép, de szerintem önmagában nem kiemelkedő mű. A manga viszont egy csodálatos, kerek, befejezett történet, rengeteg érdekes, imádnivaló karakterrel, izgalmas, a rajzolása szintén gyönyörű. Az animében egy kiemelkedő dolog van, a zene, az igazán jól sikeredett. Szóval ha tetszett az anime, mindenképp ajánlani tudom a mangát, kidolgozottabb és kerekebb, mint az anime.

  2. Igazából lehet azért nem volt világos számomra az anime, mert nem olvastam a mangát, hiszen én is úgy tudom, hogy sokkal érthetőbb, és több mindent megmagyaráznak benne.
    Először azért kezdtem el nézni, mert szeretem a hasonló jellegű témákört, és maga az alaptörténet tetszett, csak azért kifejthették volna a non-manga-olvasóknak is… mert így elég sok kérdőjel maradt számomra…
    Jah, és Sakuya rulz😀

Vélemény, hozzászólás?

