Chrno Crusade

chrno-rosette.jpg

Minden kétséget kizárólag ez volt az egyik legjobb anime, amit valaha láttam. Ez is azon kevés animék közé tartozik, amik egyszerűen odatapasztják az embert a képernyőhöz 24 részen kereszül. A történet maga elképesztően jól ki van találva, és az első résztől kezdve egyszerűen vonza magához a nézőt. (Kiegészítve)

Ami leginkább tetszett benne, hogy ebben a sorozatban nem cseppenként adagolják az információt, hogy a végére mindenki megvilágosodjon és teljes legyen a kép, hanem minden egyes rész már magában annyira izgalmas, hogy nem lehet szabadulni tőle. Már maga a történet felkelti az ember figyelmét, amit elképesztően jól vezetnek fel a 24 részen keresztül, ugyanis mindig történik valami teljesen váratlan fordulat, amire egyáltalán nem lehetett számítani, így nem csak a sorozat végére, hanem a részek közé is beiktattak nekünk néhány csattanót a készítők. Azért is ennyire jól sikerült ez a történet, mert több szálon fut, sok a megválaszolatlan kérdés a szereplők múltjában, így szinte minden egyes rész tartogat valami meglepőt a nézőknek.

chrno-crusade.jpg

Magáról a történetről bűn lenne bármit is elárulni, mivel azt mindenkinek magának kell felfedeznie. Legyen annyi elég, hogy egy Rossette nevű lány, aki a Magdaléna Rend egyik nővére, Chrno nevű társával, aki egy démon, üldözi a várost fenyegető alvilági lényeket, és ehhez mindenféle segédeszközt meg is kap a rendtől puska, pisztoly, több száz km/h-val száguldó motor stb. formájában. Természetesen ez a leírás a történet kb 1%-át teszi ki, a maradék 99% pedig megoszlik a drámai hangulat és a vígjáték forma között. Eleinte meglepő volt számomra, hogy egy ilyen komoly történethez még képesek végig poénokat vegyíteni, de kellett egyensúlnyak, és azért a vége felé abbahagyták.

A végét pedig egyszerűen nem lehet megállni sírás nélkül! Egyszerűen NEM FAIR! Annyira szomorúan és annyira reménytelenül ér véget… teljesen depis lettem tőle…o_O :'(:'(! SPOILER: A végén annyian az életüket áldozták, hogy megállítsák Aiont (hogy én őt mennyire utáltam! Talán a pusztítsunk el mindent és használjunk ki mindenkit attitűdje idegesített fel), erre mégis végbemegy a következő jóslat, és a következő… mintha az áldzatuk nem ért volna semmit. Borzasztó belgondolni, hogy tényleg ennyire reménytelen lenne küzdeni, ennyire érdemtelenek lennénk mi emberek a megmentésre! Elvégre hiába minden démon, végül is az emberek vétkeznek… és itt idéznék néhány sort egy nagyon jó kis filmből: “Az emberek a gonoszak Mr. Constantin, az emberek…”

SPOILER: A történet pedig tele van katolikus vallási utalásokkal, és lényegében abból merít. A főgonosz (Aion) itt is a hitükön keresztül próbálja manipulálni az embereket, és próbára teszi őket, miközben a háttérben remekül szórakozik. Nem ő maga Lucifer, azonban rengeteg közös vonásuk van. Ennek a történetnek is a hit a vezérfonala… a hit nem csak az isteni, hanem az emberi szeretetben. Ennek az animének nagyon sok lényeges mondanivalója van, amin érdemes elfilozofálgatni. Eleve mindennek az alapja a Jó és a Rossz egyensúlya, amit Aion megpróbált megdönten, és egy olyan világot akar teremteni, amiben a vágy és a törekvés nem bűn. Azonban nem számol azzal a ténnyel, hogy a Jó nem létezhet Gonosz nélkül, ami a sorozatban is többször előkerül: Isten és a démonok szövetséget kötöttek egymással, vagyis a démonok megkapták az emberek feletti befolyást, és Istennek is szüksége volt a démonokra, mert a Pokol tudatában kerültek közelebb az emberek Istenhez. Ez a körforgás pedig örökké fennáll, mert a Jó oldalán mindig léteznie kell a Gonosznak is, vagyis Aion a cselekedeteivel az egyensúlyt erősítette. Érdekes ezen elgondolkozni, hogy ebben az animében a démonok nem rosszabbak Istennél, és pont ez az a szemlélet, ami leginkább a Constantinra emlékeztetett benne. Isten démonokat küld az emberekhez, hogy próbára tegye őket, vagy hogy még jobban magához kösse, de közben az embernek magának kell ellenállni. És bárki bármit mond, Aion egy nagyon ellenszenves karakter, de pont ezért nagyon eltalált. Igazából jól csinálja, amit csinál: az emberek (a megállapodásnak megfelelően, és pont ezért erősíti az egyensúlyt) hitét használja, hogy bábozzon velük. Rosettével is pontosan ezt csinálta (igazából ez volt a kedvenc részem): amikor ellene fordítja a barátai iránta érzett szeretetét, és ráveszi őt, hogy segítsen az embereken, mert isten nem teszi meg. Végül is mind egyedül vagyunk az isteni gondviselésben, és Aion pontosan ezt használja ki. Remekül képes megtalálni az emberek gyengepontját, és felhasználni a saját céljaira: eleinte nem is értettem mi a jó neki abban, hogy ráveszi Rossettét, hogy segítsen az embereken. Aztán rájöttem… a hit erő, és ezért egyszerre lehet jó és rossz is aszerint, hogy hogyan élünk vele. Azzal, hogy Rossettét az oldalára állította, emberek tömegei kerültek mögé. Szóval tényleg meglepő hogyan képes a hit embereket ennyire befolyásolni…

Ha valaki szeret az ilyeneken elgondolkodni, ahogy én is, feltétlenül nézze meg ezt az animét! Meg egyébként mindenki:D!

chrno1.jpg

11 hozzászólás

  1. Hát igen! A Chrno tényleg leírhatatlan élmény! Kár, hogy az utolsó részek miatt valószínűleg nem fogom még egyszer végignézni. Film még soha nem rázott meg ennyire.

  2. Az biztos, hogy ha mégegyszer megnézném minden résznél próbálnám visszatartani a sírást! Az egész történet és maga a hangulat is nagyon megviseli lelkileg a nézőt!

  3. Fantasztikus sorozat volt. A Constantin-os idézet is tetszik ^^ S bár hihetetlen depressziós vége volt, legalább a végén együtt volt az anime központi párja, és legalább együtt haltak meg. Azért ez ritka! (vagy én vagyok alulképzett) Aion meg rohadt genny egy figura, de mégis ő a kiírthatatlan gonoszság megtestesítője, akit bármennyire is fáradozunk, nem lehet végleg eltörölni, de a kiállt próbák összekovácsolják az embereket. Az erős hitűeket pedig néha könnyebb becsapni, mint a hitetlen embert. Főleg tömegekben. Nekem ez az üzenet jött le.

  4. Engem pont azért nyűgözött le ez a sorozat, mert a gonosz nyer a végén, ami ritka, hiszen mivel Aion maga a gonoszság, ezért elpusztíthatatlan.
    A közös halálba még ilyen formán bele se gondoltam… de így szemléve tényleg egyedi és gyönyörű. ^^

  5. meencanta esta serie

  6. Nagyon megimattam ezt az animet meg nem neztem,de holnaptol fogom,es az elso ket resz amit kihagytam az a yutubon megnezzem!!!!!!!!

  7. Hát ha nagyon megimattad az jó…..

  8. Nekem személy szerint ez az egyik kedvenc animém. Sok jót láttam, de ez tényleg megfogott. Az utolsó részt én is véigsírtam. Egy kicsit azért Aiont is megértem… De a kedvencem Chrno:)

  9. Szerintem ez az egész történet jó de én minden egyes részén sírtam pedig láttam egy csomoszor..:)

  10. Én nagyon szeretem!!!!!!!!!!!!!!!!!!♥♥♥♥♥♥Chrono,Roset,Azmaria,Breminton Tiszteletes,Satella!♥♥♥♥♥♥♥

  11. Ojan szomoru hogy Rozet meghal:(És Chrono+Roset:):(+én!

Vélemény, hozzászólás?

