Elfen Lied!

normal_elfen_lied_005.jpg

Biztos minden animerajongó eltiltott volna ettől az animétől kezdetnek, mivel a történet nem teljesen a “kezdőknek” kategóriába sorolható. Azonban én mégis örülök, hogy ezt választottam elsőnek, mert ennek köszönhetően kezdtem megszeretni az animevilágot!

A történet egyszerűen magával ragadt: a sorozat 13 részén keresztúl (illetve az OVA-val 14) végig megtartja a maga drámai hangulatát, és teljesen sablonmentes. A történet egy új faj, a dicloniusok körül öszpontosul, akiknek a különleges ismertetőjegye a fejükön található szarvak (lásd a képen). Az emberek borzasztóan félnek tőlük, (és ugye tudjuk, hogy amitől az emberek félnek, azt nem sokáig hagyják életben) mivel hatalmas erejükkel képesek elpusztítani az egész világot. Az erejük az ún. vektorokban rejlik, amik karszerű képződmények, a dicloniusok hátából jönnek ki, és a hatótávolságuk egy rendes egyednél 2 méter.

normal_elfen_lied_042.jpg

Az emberek pedig, a tőlük való félelmükben már gyerekkorukban megölik őket, az életben hagyottakon pedig szörnyű kísérleteket végeznek, és embertelen körülmények között tartják őket. Nem csoda tehát, hogy miután a történet elején kiszabadul az egyik fogva tartott diclonius, Lucy, aki a sorozat főpszereplője lesz, nyomban elkezd lemészárolni mindenkit.

Menekülés közben azonban Lucy egy fejlövést kap, amitől kettéválik a személyisége. Amikor a parton magához tér, két fiatallal találkozik, akik magukhoz veszik őt, és a történet innentől kezd csak egyre érdekesébbé válni. A hármas csapathoz még több szereplő is csatlakozik, és a sorozat alatt pedig megismerkedhetünk mindannyiuk múltjával, félelmeivel.

A történet maga, egyediségével, és drámai hangulatával nagyon megnyerő, ami a sorozat alatt részről részre bontakozik ki egyre jobban, így a nézőnek egyszerűen nincs ideje unatkozni. A karakterek belső világáról is szép lassan kapunk egy teljes képet, amíg a történet is egyre világosabb lesz.

A történet a mondanivalóját is szépen vezeti fel: az emberi kegyetlenséget állítja középpontba, és ezt veti össze a dicloniusok mészárlásaival, ami ugye az emberi üldöztetésből és megvetettségből fakadt. Egy csodás, és egyedi történet arról, hogy ebben a kegyetlen, emberek uralta világban milyen nehéz emberiességre, és emberi érzelmekre találni, és ha mégis sikerül rátalálnuk, annak sokszor fájdalom a vége…

peningje is, aminek a zenéjét a sorozatban mindig a megfeleleő jeleneteknél hazsnáltak, kiemelve ezzel az adott rész drámaiságát.

normal_elfen_lied_035.jpgnormal_elfen_lied_036.jpgnormal_elfen_lied_037.jpgnormal_elfen_lied_039.jpgnormal_elfen_lied_044.jpgnormal_elfen_lied_001.jpg

Összegezve az egészet, az Elfen Lied egy gyönyörű horrror-dráma, amit a sok vérengzés, ecchi jelenet, és az igen komoly mondanivalója miatt inkább 18 éven felülieknek ajánlanám, de aki megnézi, az biztos, hogy nem fog benne csalódni. Nekem eddig a kedvenc animém, és hiába nézek nap mint nap minél többet, eddig még nem találtam olyat, ami túlszárnyalta volna.

6 hozzászólás

  1. Figyelj. Nekem is ugy az első igazi anime amit láttam kb 3 napja de azóta beleszerettem. youtube-n néztem végig és láttam hogy irtál valami 14. részt. Kiváncsi vagyok i lehet abba. Amugymeg ha találsz valami jót akk azt elkérném mert mostmár én is belevágnék az animék világába🙂 De nemhinném hogy ennél jobbat találok. igazad van hogy ebben a dráma és a horror milyen jól együttjátszik. Ha van bármi ehhez a sorozathoz neked azt szivesen venném🙂 e-mail és MSN: bendo.kvaszta@gmail.com
    Remélem hamarosan irsz🙂

  2. Azt hiszem te vagy az egy évvel ezelőtti Én… Akkor még most szólok, hogy az Elfen Lied egy jó anime, de a legtöbb ember ezzel veszti el anime szüzességét, amiért is az egekbe magasztalja.
    Egyébként meg örülök, hogy elkezdtél érdeklődni az animék iránt, és hidd el.. még sokkal kellemesebb élmények várnak rád az iparban.
    Ha meg anime tippeket szeretnél, csak tessék oldalt böngészni az anime kategóriában.😀

  3. Szia! légyszíves ha tudod // mert én nem tudtam eldönteni és nagyon érdekel// akkor ird meg az e-mail címemre hogy a 13.-ik rész végén Lucy meghal e vagy nem… lehet nem figyeltem eléggé és azért nem tudom de kérlek írd meg ha te tudod! nekem am első anime a Nana volt de ezt is nagyon szerettem.. egyszerűen magával ragadó a története.. és ha elkezded nem igen tudod abba hagyni😀 e-mail cím: emfen.m@hotmail.com !

  4. Fanni: Nem, nem halt meg. Főleg, mivel a manga folytatásában van.

  5. Hát szerintem mindenkinek igaza van ezt jól kell kezelni és nem hagyni szunnyadni a vágyat:):)

Vélemény, hozzászólás?

